معرفی بهترین گوشی های 4 دوربینه موجود در بازار ایران
خبری تفریحی
اخبار ایران و جهان,اخبار ورزشی,اخبار سیاسی
درباره وبلاگ


به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان

یکی از مهم ترین مواردی که کاربران هنگام خرید گوشی به آن توجه می کنند دوربین گوشی است. زیرا امروزه بسیاری از کاربران نیازهای عکاسی خود را با استفاده از تلفن همراه برآورده می کنند و بسیاری از کاربران در حال حاضر با استفاده از گوشی خود در موقعیت های مختلف عکس های متفاوتی می گیرند. به همین دلیل هنگام خرید گوشی به دوربین گوشی توجه ویژه ای می شود.

امروزه انواع مختلفی از گوشی های 4 دوربینه در بازار عرضه شده است که با توجه به ویژگی ها و قابلیت های مثبت خود توانسته اند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. از آنجایی که این گوشی ها از چهار دوربین مختلف برای ضبط فیلم و عکس استفاده می کنند، در نتیجه کیفیت عکس های ثبت شده با آن ها بسیار بالاتر از گوشی هایی است که دوربین کمتری دارند.

گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra

اولین گوشی در لیست بهترین گوشی های چهار دوربینه متعلق به گوشی قدرتمند و محبوب S21 Ultra است. این گوشی پرچمدار در سال 2021 توسط برند سامسونگ به بازار عرضه شد و دارای دوربین بسیار قدرتمندی است. دوربین چهارگانه این گوشی دارای ویژگی های خاصی است که آن را به یک گوشی فوق العاده تبدیل کرده است.

دوربین اصلی گوشی 108 مگاپیکسلی و دارای لنز تله فوتو پریسکوپ 10 مگاپیکسلی و 2 لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی است. سامسونگ برای این گوشی پرچمدار از 2 لنز تله فوتو استفاده کرده است که یکی از این سنسورها برای زوم اپتیکال 3 برابر و دیگری برای زوم اپتیکال 10 برابر استفاده می شود.

اگر بخواهیم قیمت این گوشی را با گوشی های 4 دوربین دیگر موجود در بازار مقایسه کنیم، قیمت این گوشی نسبت به سایر گوشی های موجود در بازار بیشتر است. دلیل این امر استفاده از مواد مرغوب در تولید این محصول است. سیستم عامل این گوشی اندروید 12 به بالا با استفاده از پردازنده اسنپدراگون 888 می باشد.دوربین سلفی این گوشی 40 مگاپیکسلی و از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد.

گوشی شیائومی Mi 10 5G

اگر به دنبال یک گوشی ارزان قیمت و اقتصادی با چهار دوربین هستید، گوشی Mi 10 5G شیائومی بهترین انتخاب برای شماست. این گوشی پرچمدار دارای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با لنز 13 مگاپیکسلی فوق عریض، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین عمق 2 مگاپیکسلی است. خوشبختانه دوربین تعبیه شده در این گوشی بسیار خوب است و از نظر سخت افزاری نیز کیفیت عالی دارد. صفحه نمایش این محصول Super AMOLED با نرخ رفرش 90 هرتز است. باتری نصب شده در این گوشی یک باتری 4780 میلی آمپر ساعتی است. در مجموع گوشی فوق یکی از بهترین گوشی های 4 دوربینی بازار است که توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

گوشی OnePlus 9 Pro

گوشی های وان پلاس علاوه بر کیفیت بسیار بالایی که دارند از قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای نیز برخوردار هستند که باعث می شود جایگاه خوب و مهمی در بین مصرف کنندگان در بازار به خود اختصاص دهند. گوشی های این برند در کشور چین تولید می شوند. OnePlus 9 Pro دارای تنظیمات دوربین چهارگانه با دو سنسور 48 مگاپیکسلی و 50 مگاپیکسلی است که به کاربران امکان می دهد عکس های فوق عریض و با زاویه دید عریض را ثبت کنند. همچنین دارای یک فیلتر سیاه و سفید 2 مگاپیکسلی و یک لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو برای زوم اپتیکال 3 برابر است که آن را به یک دوربین بسیار قدرتمند تبدیل می کند.

یکی دیگر از ویژگی های این گوشی کالیبراسیون رنگ هاسلبلاد است که کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. سیستم عامل این گوشی اندروید 11، مجهز به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است. این محصول از پردازنده اسنپدراگون 888 بهره می برد.دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسلی و کیفیت خوبی دارد.

هواوی پی 30 پرو

یکی دیگر از بهترین گوشی های چهار دوربینه، هواوی پی 30 پرو خیره کننده است. این گوشی در واقع ارتقای گوشی پی 30 است که با اندکی تغییرات توانست به یکی از بهترین گوشی های 4 دوربینی بازار تبدیل شود. به طور کلی هواوی برای تولید این سری از دوربین های با کیفیت و قدرتمندتر استفاده کرده است. این موضوع باعث شده تا این برند بتواند به نوآوری هایی در این زمینه دست یابد.

این گوشی دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و لنز پریسکوپ تله فوتو 12 مگاپیکسلی است. این گوشی دارای یک لنز فوق عریض 40 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق TOF است. دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسلی است و از باتری 4200 میلی آمپر ساعتی نیز استفاده شده است. سیستم عامل این گوشی اندروید 10 می باشد.

گوشی ریلمی X50 Pro 5G

یکی از برندهای پرطرفدار گوشی های 4 دوربینه ریلمی است که گوشی های 4 دوربینه زیادی را روانه بازار کرده و به فروش رسانده است.گوشی پریمیوم ریلمی ایکس 50 پرو با امکانات و مزایای خود توانسته توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. چرا که این گوشی در کنار امکانات بسیار از قیمت خوب و مقرون به صرفه ای نیز برخوردار است.

تنظیمات دوربین چهارگانه این گوشی شامل یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، یک لنز 12 مگاپیکسلی، یک سنسور 8 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی دوربین دوگانه 32 و 8 مگاپیکسلی است. صفحه نمایش گوشی AMOLED با رفرش ریت 90 و پردازنده به کار رفته در محصول اسنپدراگون 865 می باشد.این گوشی با باتری 4200 میلی آمپر ساعتی نصب شده و سیستم عامل آن اندروید 10 می باشد.

گوشی های پوکو ایکس 3 پرو

گوشی بعدی در لیست بهترین گوشی های چهار دوربینه متعلق به برند محبوب شیائومی است. دوربین Poco X3 Pro از یک لنز اصلی 46 مگاپیکسلی، یک لنز با زاویه دید عریض 8 مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین سلفی این گوشی 20 مگاپیکسلی و سیستم عامل آن اندروید 11 می باشد.پوکو ایکس 3 پرو به پردازنده اسنپدراگون 860 مجهز است و باتری به کار رفته در این محصول نیز 5160 میلی آمپر ساعت است. این گوشی هشت هسته ای دارای حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی است. این گوشی از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می کند و صفحه نمایش آن IPS LCD است. با توجه به این دستورالعمل ها و دستورالعمل ها؛ پوکو ایکس 3 پرو قطعا در لیست بهترین گوشی های چهار دوربینه قرار دارد.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو مکس

یکی از پرفروش ترین گوشی های چهار دوربینه در جهان، شیائومی نوت 10 پرو مکس است که از تراشه اسنپدراگون 732G بهره می برد. این گوشی هشت هسته ای تا 8 گیگابایت رم و 128 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. این گوشی از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می کند. لنز اصلی این گوشی 108 مگاپیکسلی است و برای ثبت تصاویر با کیفیت از لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید، لنز 5 مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی بهره می برد. دوربین سلفی این دستگاه 16 مگاپیکسلی است. باتری نصب شده در این گوشی 5020 میلی آمپر ساعت و سیستم عامل آن اندروید 11 می باشد.

گوشی Vivo V17 Pro

Vivo V17 Pro / ارزان ترین گوشی های چهار دوربینه آخرین گوشی در لیست بهترین گوشی های چهار دوربینه توسط Vivo است. گوشی پرچمدار Vivo V17 Pro یکی از بهترین محصولات این شرکت است که عمدتا بر روی عملکرد دوربین تمرکز دارد. دوربین این گوشی شامل لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز واید 8 مگاپیکسلی، لنز زوم 2 برابری 13 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است.

نمایشگر این گوشی AMOLED بوده و باتری 4100 میلی آمپر ساعتی را در خود جای داده است. Vivo V17 Pro با حسگر اثر انگشت سریع در پایین نمایشگر عرضه می شود. گوشی فوق از پردازنده اسنپدراگون 675 بهره می برد و دوربین سلفی آن دوربین دوگانه پاپ 32 + 8 مگاپیکسلی است. سیستم عامل این گوشی اندروید 9 می باشد.

نتیجه

در گذشته، سازندگان گوشی برای رقابت با یکدیگر، برای افزایش تعداد پیکسل های دوربین تلاش می کردند. اما امروزه علاوه بر افزایش تعداد پیکسل های دوربین، تعداد لنزهای دوربین نیز رقابت را به خود جلب کرده است. 4 گوشی های دوربین دار به دلیل اینکه عکس ها و فیلم های بهتر و بهتری می گیرند و امکانات و مزایای بیشتری نسبت به گوشی هایی با دوربین کمتر ارائه می دهند جایگاه خوب و ویژه ای در بین مشتریان به دست آورده اند. بسیاری از شرکت ها مانند شیائومی با تولید گوشی های 4 دوربین دار با قیمت مناسب و مناسب توانسته اند به مشتریانی که بودجه کمتری برای خرید گوشی دارند خدمات ارائه دهند و نظر آنها را جلب کنند. آیا تلفنی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید نیز یک گوشی 4 دوربینه است؟ به نظر شما کیفیت تصاویر و فیلم های گرفته شده با گوشی های 4 دوربین چقدر خوب و معقول است؟ به نظر شما بهترین گوشی با 4 دوربین کدام است؟

 

 

منبع: شهر سخت افزار مجله فناوری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: